lördag, juli 20, 2013

Helgens recept


 
 
God morgon, mina sköna!
 
Japp, helgen är här igen och jag bjuder på ett nytt recept.
 
Sallad på rödbetor med fetaosten.
 
Skala rödbetor (fritt antal), dela de i fjärde delar och lägg i ugnsäker form.  Ringla lite god olivolja på rotsaker. Rosta de i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter eller tills de är klara (dvs mjuka ovanpå och lite hårdare inuti).
 
Smula med fingrar fetaosten i salladsskål, lägg lite rucola och rostade valnöter. Lägg in rödbetor, peppra, lite olivolja på och servera!
 
Trevlig helg, mina vänner!
 
kram/Olg@

3 kommentarer :

  1. Låter god. Måste pröva.

    Hoppas Ni har det bra och har kul nu när solen skiner sin bästa.

    Kram,
    /CC girl

    SvaraRadera
  2. godkväll olga.
    jag älskar rödbetor. måste prova!!!!!
    ha en fortsatt fin helg ;)
    mia

    SvaraRadera
  3. Det här med rödbetor har jag aldrig förstått, men jag tycker de ser så goda ut så jag bara måste prova det någon gång. Jag är uppvuxen med rödbetor på burk, så jag har aldrig ätit dem på något annat sätt. Men snart ska jag ta mod till mig och tillaga dem, kanske rosta dem med andra rotfrukter i ugn.
    Hoppas du får en fin dag!
    Kram Annica

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails