fredag, juli 30, 2010

Små grodorna





Hej alla godingar!

Nej, jag förblev inte kvar i midsommarfirande! *skrattar* Bara nu är det verkligen små grodornas tid! Så många de är! Och så mycket glädje de skänker oss människor. Särskild små människor, nämligen barn!



Vi var i dag på torpet och fixade med ved, staplade 2 kubik, och lilla L hade hela tiden nåt att göra - jaga små gräshoppor och små grodor. Gud så roligt hon hade! *ler*

Jag kunde konstatera att dem flesta växter har överlevt extrem heta och sen skyfall. Dem som ser tråkigt ut (tror jag i alla fall) hade levt ut sitt liv för säsongen. Andra håller på och samlar krafter inför blomningen! Gladioluser är stora och kraftfulla. Jag hoppas verkligen att snart de börjar blomma!



Sen har vi ätit direkt från växten ärtor. Åh, så goda de är... Saftiga och goa... Jag förknippar ärter med min barndom och farmor. Vi var varje sommar hos min farmor och eftersom hon bodde hela sitt liv på landet hade vi hela grönsakslandet och gården för oss.... Goda tider...

Nåja, nu är det mina barn som äter ärtor och troligen kommer de senare i livet tänka på torpet när de får syn på ärtor *ler*

Konstigt bara att våra ärtor blev aldrig så långa och slingrande som jag minns min farmor hade.. Ja, kanske en annan sort, men... Bara en tanke...


Hur går det för er? Har ni regn och kraftiga vindar hos er med?

kram/Olg@

2 kommentarer :

  1. Så herlige bilder av de små froskene( som vi sier). Tenk så fine minner du gir barna dine.. de er veldig heldige som får oppleve naturen slik på nært hold....uvurderlig. Ha en herlig helg...klem

    SvaraRadera
  2. Vilka söta små.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails